Deu anys despres dels seus majors moments d'exit, quan se colà en
els ordenadors de mig món com el software preferit pels internautes
per a compartir música a través de les xarcies P2P, Napster ha
tornat, pero esta volta en una estrategia diferent, alluntat del
model que ha mantingut a la marca pendent d'un bon grapat de pleits
en els ultims anys, despres de les demandes de l'industria musical en
Estats Units, que acusaren a l'empresa de pràctiques de pirateria.
Tot això es passat. Napster s'ha decidit a tornar a la càrrega
mediant un model de negoci no sospitós d'illegal, esta volta com un
servici de musica en streaming baix demanda, un sector a on tindrà
que traure els colzes per a competir en empreses que li porten anys
de ventaja, com Spotify, Deezer i Rdio. En eixe sentit, Napster ha
anunciat que des de el dimarts està disponible en tretze països
d'Europa: ademés d'Espanya, també en Àustria, Bèlgica, Dinamarca,
Finlàndia, França, Holanda, Irlanda, Itàlia, Luxemburc, Noruega,
Portugal, Suècia i Suïssa.
Igual que Spotify, que s'ha trobat en series dificultats per a
monetisar als seus usuaris, molts dels quals se fuguen temporalment a
Grooveshark quan cada mes expira la seua llicencia freemium,
l'estratègia de mercat de Napster consistix en oferir als usuaris
ofertes de tarifa plana per a escoltar musica a partir de 9,95 euros
al mes, un servici que donarà accés a 20 millons de cançons.
No obstant, a diferència de la plataforma sueca, el nou Napster no
oferirà un banc de temps gratuït cada mes per a escoltar musica.
Els usuaris tindran que pagar des del principi, exceptuant el clàssic
período de prova de 30 díes, habitual en qualsevol software
premium.
Cares noves
Després d'haver-se convertit en un mit de l'historia d'internet en
els 90, de la ma de Shawn Fanning i Sean Parker, l'història de
Napster ha segut una montanya russa en els últims anys. La firma
Roxio comprà el seu valiós nom comercial en 2002, per a vendre sis
anys després a Best Buy per la fredolina de 121 millons de dólars.
No obstant, no fon fins 2011 quan Rhapsody, un servici musical que
funciona a través de subscripcions, comprà la companyia en vistes a
un futur rellançament. El moment ha aplegat. Segurament no tindran
que invertir tant com atres competidors en marketing, perque el nom
de Napster arrossega des de la decada anterior una legio d'usuaris,
encara que segurament no disposts a pagar.
0 comentarios:
Publicar un comentario
Gràcies per participar en ¡Ausaes!. També pots seguir-mos en Twitter: @ausaes1, i Facebook: http://www.facebook.com/ausaesmagazine.