miércoles, 19 de junio de 2013


Este proxim divendres 21 i dissabte 22 de Juny, tindra lloc en l'historica localitat madrilenya de Alcala de Henares el “I CONGRESO INTERNACIONAL SOBRE PATRIMONIO CULTURAL LINGÜISTICO”.

Entre els ambiciosos objectius d'este congres es troben els de: “Acorde con la estrategia EUROPA 2020 de potenciar el empleo a través de la dinamización de las industrias Culturales relativas a las lenguas auctótonas” (sic)  “Se trata de divulgar y mantener una comunicación permanente con base en el Patrimonio Cultural Lingüistico que inicialmente arranca con la celebración de este congreso en el que se pretenden adoptar acuerdos y propuestas a partir de realidades para la consecución posterior de investigaciones en diferentes campos, asi como generar propuestas para la mejora de las Tecnologías de la Lengua y de Nuevas Tecnologías relacionadas con el idioma entre otros”


El Grup d'Accio Valencianista figura entre les entitats colaboradores junt a la Fundacio Nou Valencianisme, ha conseguit que la ponencia corresponent a la Llengua Valenciana la dicte Na Teresa Puerto en el significatiu titul de “Primer Siglo de Oro de las Lengüas Romanicas”. Aixina mateix el president del GAV, Manuel Latorre, forma part del Comite Cientific del Congres, al costat de reconeguts amics de la lluita valencianista, com Hector Castro, Mikel Garau o Juan Vanrell. La majoria dels quals tambe dictaran la seua ponencia en defensa de les llengües Balear i Aragonesa.
 

Donada l'importancia d'este congres internacional, aixina com la talla dels assistents. Considerem un exit sense precedents que el GAV haja conseguit que siguen les tesis valencianistes, i no les catalanistes, les que estiguen representades en Alcala de Henares. Assegurant-se d'esta manera que quan se publiquen les conclusions finals del congres, La Llengua Valenciana aparega
en el lloc que li pertoca per dret i per historia. Es en este tipo d'iniciatives en les que el valencianisme vol donar resposta a la manipulacio cientifica que el pancatalanisme porta anys eixercint en congressos i universitats de tot lo mon. Front als millons d'euros gastats per ells, mosatros responem en la veritat inqüestionable de la Llengua Valenciana.


Des d'el Grup d'Accio Valencianista volen agrair publicament la sensibilitat demostrada en tot moment per part del Comite Tecnic en la problematica que patix actualment la Llengua Valenciana. Expecilament a Na Ana Maria Postigo, Cordiandora de dit comite i en la que des d'el primer momemt hem trobat a una amiga del valencianisme.

Font: Valenciafreedom

Programa del Congrés:






0 comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies per participar en ¡Ausaes!. També pots seguir-mos en Twitter: @ausaes1, i Facebook: http://www.facebook.com/ausaesmagazine.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!