miércoles, 5 de junio de 2013


Deu anys despres dels seus majors moments d'exit, quan se colà en els ordenadors de mig món com el software preferit pels internautes per a compartir música a través de les xarcies P2P, Napster ha tornat, pero esta volta en una estrategia diferent, alluntat del model que ha mantingut a la marca pendent d'un bon grapat de pleits en els ultims anys, despres de les demandes de l'industria musical en Estats Units, que acusaren a l'empresa de pràctiques de pirateria.

Tot això es passat. Napster s'ha decidit a tornar a la càrrega mediant un model de negoci no sospitós d'illegal, esta volta com un servici de musica en streaming baix demanda, un sector a on tindrà que traure els colzes per a competir en empreses que li porten anys de ventaja, com Spotify, Deezer i Rdio. En eixe sentit, Napster ha anunciat que des de el dimarts està disponible en tretze països d'Europa: ademés d'Espanya, també en Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, França, Holanda, Irlanda, Itàlia, Luxemburc, Noruega, Portugal, Suècia i Suïssa.

Igual que Spotify, que s'ha trobat en series dificultats per a monetisar als seus usuaris, molts dels quals se fuguen temporalment a Grooveshark quan cada mes expira la seua llicencia freemium, l'estratègia de mercat de Napster consistix en oferir als usuaris ofertes de tarifa plana per a escoltar musica a partir de 9,95 euros al mes, un servici que donarà accés a 20 millons de cançons.

No obstant, a diferència de la plataforma sueca, el nou Napster no oferirà un banc de temps gratuït cada mes per a escoltar musica. Els usuaris tindran que pagar des del principi, exceptuant el clàssic período de prova de 30 díes, habitual en qualsevol software premium.

Cares noves

Després d'haver-se convertit en un mit de l'historia d'internet en els 90, de la ma de Shawn Fanning i Sean Parker, l'història de Napster ha segut una montanya russa en els últims anys. La firma Roxio comprà el seu valiós nom comercial en 2002, per a vendre sis anys després a Best Buy per la fredolina de 121 millons de dólars.


No obstant, no fon fins 2011 quan Rhapsody, un servici musical que funciona a través de subscripcions, comprà la companyia en vistes a un futur rellançament. El moment ha aplegat. Segurament no tindran que invertir tant com atres competidors en marketing, perque el nom de Napster arrossega des de la decada anterior una legio d'usuaris, encara que segurament no disposts a pagar.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies per participar en ¡Ausaes!. També pots seguir-mos en Twitter: @ausaes1, i Facebook: http://www.facebook.com/ausaesmagazine.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!